crew.cz | aktuality

Komentáře k Odtajněná manga č. 3 - DEATH NOTE


Mangos     21:05:05 17.5.2011

Pokud je všechen text česky, tak jména buď v originále nebo taky česky. Originál u japonštiny nepřipadá v úvahu, takže zbývá jen česky. Jasné jak facka, ne?

Cylon     12:05:41 16.5.2011

Baví mě jak Izzy prezentuje své osobní názory jako fakta a to co on osobně má rád za standardní vkus všech.
Já osobně jsem pro české přepisy, oni obrozenci už tak mají dost důvodů, aby se otáčeli v hrobě

Izzy     07:05:14 16.5.2011

České přepisy se aktivně a hromadně využívají v naší literatuře pěkně prosím něco kolem 6 let, předtím pouze ojediněle a v menšině oproti hepburnu etc. Zdá se, že pro někoho je to celá věčnost. *lol* Prostě nechápu, jak někdo může zcela zaslepeně věřit v nesmysly, ale budiž. I tací jsou mezi námi. ;)

ledman     10:05:01 15.5.2011

Izzy: Mně se zase nelíbí, když tu něco může X let fungovat (a ošklivé výjimky jako tsunami, Mitsubishi (firma) nebo Tokio do toho prosím netahat) a pak přijde skupinka rádobyznalců, co pro svůj osobní pocit nadřazenosti musí mít něco extra. Houby kouzlo východu, pozérství to je. (a argumentování výjimkami je chytré, skoro by se pak mohlo zdát, že máš pravdu)
Tady nejde vůbec o nějaké lingvisty, ale o to co se u nás dlouhodobě používá.

A za tenhle flejm se nejspíš můžu rozloučit s nějakou pozitivní reinkarnací... -_-

Izzy     08:05:29 15.5.2011

ledman: No ovšem, i mě se to nelíbí, proto jsem to tu také napsal. Abych vyjádřil svůj názor. Nechápu, proč se téměř celý svět může něčím řídit, jenom zase my musíme být vyjímka a vymýšlet fonetická slova, která nejsou ani česky, a dle mého názoru ani japonsky. Co jsem živ, tak se dozvídám o přívalových vlnách tsunami, které útočí na pobřeží, atd. 2011 ČT24 uvedlo, že na pobžeží Japonska naráží vlny cunami. No tak tohle je zase u mě prasárna. Měnit něco, co není potřeba. Dneska už jsou správně obě verze tohoto slova. Doufám, že zas někdo nenamítne, že to tak bylo odjakživa, protože nebylo. Český přepis se mi nelíbí, nejsem na něho zvyklý a postrádá veškeré kouzlo východu. Je mi jasné, že ale nezmizí, ba naopak a také je mi jasné, že čeští lingvisti ho považují za tu "správnou" formu. Já s tím ale nesouhlasím a tolik k tomu. ;)

Videl     22:05:49 14.5.2011

hmm.. stačilo by se lépe podívat a zjistila bych, že to je plánované na červen :D takže předchozí vzkaz ignorujte :D

Jinak byl hodně dobrý tah vydávat zrovna tyhle 2 mangy :)

Videl     20:05:55 14.5.2011

Dobrý den,

kdy výjdou asi první díly těchto mang (Death Note a Naruto). Ať můžu co nejdřív objednat do práce :D

ledman     19:05:12 14.5.2011

Izzy: Koukám, že překrucování ti jde náramně. Ovšem že u vydávání mangy u nás žádná tradice přepisu není, když u nás vychází sotva tři roky. Ale beletrie u nás vychází už docela dlouho. "Argument" s angličtinou je u odpůrců českého přepisu oblíbený, ale jeho nesmyslnost už dostatečně osvětlila diskutující pode mnou. Nejpádnější argument, který jsem zatím proti českému přepisu slyšel, je "mně se to nelíbí" a to už o něčem vypovídá...

Anglický přepis v českém textu je prostě prasárna.

Fara ujde     17:05:48 14.5.2011

Izzy: V tvých argumentech je jeden zásadní nedostatek: angličtina se nepřepisuje, protože je psaná vždy v latince. Ruština a japonština se přepisují, protože originál je v azbuce/kanji+kaně. Zatímco latinku přečíst dokážeme, jiné abecedy ne, tudíž je narozdíl od angličtiny nutno je přepisovat.
I přesto, že sama ze zvyku preferuji Hepburn, se domnívám, že je správné používat český přepis, protože za prvé má čeština s japonskou výslovností překvapivě hodně společného (např. v angličtině chybějící つ se musí přepisovat jako tsu, což je jen nápodoba pro nás normálního cu), a kromě toho, anglický přepis také není jednoznačný - existuje Hepburn, wāpuro i několik dalších transkripčních systémů, z nichž nejoblíbenější wāpuro je zároveň nejméně přesné. Třeba jméno Inoue - čte se [inoue] nebo [inóe]? U Hepburna i české transkripce je to jasné. U wāpura musí člověk dané slovo znát.

A kromě toho, všechno to „originální/japonské znění“ je hloupost. Originální znění je například しにがみ, ale myslím, že to jste nemysleli - šlo o [shinigami], což je anglický přepis. [šinigami] by byl český, který je ale, pozor, naprosto rovnocenný tomu anglickému, protože je jen jiným přepisem しにがみ, ne „úpravou“ toho anglického!

Izzy     16:05:59 14.5.2011

ledman: Ale vždyť to přece není vůbec pravda, prosím Vás... Já osobně jsem před deseti lety neměl o nějákém českém přepisu ani potuchy. Veškerou českou literaturu do té doby a v ní se objevující se japonská slovíčka byla přepisována výhradně z angličtiny. To si nikdo z Vás nevšiml, jak se už jenom jména japonských aurotů oběvují na obálkách knih? Od určité doby výhradně česky, dřív tomu tak ale nebylo. Mám na to desítky důkazů. Jak mi můžete argumentovat, že třeba Zoner vydává český přepis, když Zoner před deseti lety nic japonského nevydával... A bomba příjde, když si pořídíte japonsko-český slovník. Tak bacha na datum vydání, protože já mám náhodou dva a v jednom jsou anglické přepisy a v tom později vydaném jsou výhradne české přepisy slov. Jak můžete tvrdit, že český přepis má u nás nějákou tradici? Vždyť to je jasná lež. Je to přece právě naopak. Pamatujete si na první dabing Hvězdných Válek? Jak se tam říkalo [rytíři jedi] a podobné české nesmysly?? Nikoho nezajímalo, že je to špatně, protože nikdo anglicky u nás vlastně ani neumněl. Ale stejně to pak předabovali na [rytíři džedáj]. Prvním důsledkem toho byl šok pro fanoušky a fakt, že někteří starousedlíci, co výhradně přeferují pouze původní trilogii filmů, dodnes vyslovují některé věci špatně. V tomto případě tam byla chyba, oni to opravili a co vzniklo? Chaos. V analogii na japonská slovíčka tam chyba nebyla, oni to stejně opravili a co vzniklo? Chaos. Vždyť jak je možné, že v českém textu se vyskytuje E. Yoshikawa a v úplně jiném českém textu je to E. Jošikava. A pozor, teď to příjde, na jeho knihách je napsáno E. Jošikawa. V tom se nemůže nikdo vyznat. Já neříkám, co je dobré a co je špatné. Říkám, že dřív tu byl anglický přepis (o tom jsou důkazy), bylo to ok, pak se přidal český přepis a výsledkem je, že se používají oba, v dneštní době spíš výhradně český. Každopádně je v tom chaos. A Chruščov je sice Chruščov, ale Bush zůstane navždy Bushem a nikdy né Bušem.

celkem bylo k tomuto článku vloženo 46 vzkazů



Vložit nový komentář





Antispamová otázka


* povinné položky


Infomail

Chcete-li od nás dostávat informační newsletter, vyplňte zde svou mailovou adresu


Potvrzením (stiskem tlačítka OK) souhlasíte se zpracováním vašich osobních údajů dle nových podmínek GDPR platných od 25. 5. 2018.

Kompletní znění podmínek






Auditorium

ČeskýDeadpool [16:05:52 8.5.2024]
Přemýšleli jste Deathstroke Inc? píše to JOSHUA WILLIAMSON který napsal Flash který u nás vycházel.Ma to Deathstroke Inc pouze 15 sešitu místo Jokera který už skončil


Pavlovský [22:05:09 7.5.2024]
Botonek: Ani bych neřekl lépe, spíš jinak. Děláme komiksy v různých podobách, vázané, vázané s přebalem, brožované s klopami, brožované bez klop, velké, malé... a k tomuhle nám to přišlo lepší. Častěji volíme spíš průžně....


Pavlovský [22:05:21 7.5.2024]
Duracell: Má to význam, ale ne kampaňový. Spíš je to obdoba vyvěšení černé vlajky či stažení praporu na půl žerdi. Přečtěte si v Aktualitách - Smrt krále komiksu.


Duracell [13:05:04 7.5.2024]
Zdravim, co to nove logo s ciernym "W"? :) Ma to len nejajky kampanovy vyznam alebo to menite na stalo?


Botonek [13:05:30 7.5.2024]
Chtěl jsem se zeptat, jestli by nešlo u dalších případných komiksů ze světa Cyberpunku nemít tak tvrdou neohebnou obálku. Respektive proč tomu tak je, když to umíte uělat lépe (viz např. nové vydání Hellblazera). Komiks ....


Aktuality

Naruto 64: Desetiocasý

Provařený [17:04:00 29.4.2024]
Jo má to přesně 72 dílů, ale stále je tu Boruto :D


Ohlašování na červenec

Pavlovský [08:04:44 27.4.2024]
quetzalogg: Díky za info. Jedeme čistě hlavní sérii, ale mrkneme na to.


quetzalogg [20:04:32 23.4.2024]


Smrt krále komiksu

KillingJoke [14:04:00 26.4.2024]
Smutné. Čest jeho památce.


Chystá se - Joker: Svět

ČeskýDeadpool [18:04:59 15.4.2024]
SomeOne:pak jsem si toho všiml


Modrá CREW

xflori01 [21:41 02.12.2023]
Za Zabijáka v dalších číslech jsem rád, ale trošku mně mrzí, že není v dalším díle nějaký navrátivší. Už se dost těším na poslední číslo Orbitalu.


Pavlovský [11:06 04.04.2023]
lamahe: Díky za tip! Už jsme se k tomu dostali a vypadá to zajímavě. Píšeme si to do seznamu věcí, o kterých se dá uvažovat... ale teď máme soupisku MC už dost plnou. Tak uvidíme.


lamahe [00:02 03.11.2022]
Čo tak The Transporter od dua Roulot / Armand? Vydáva Le Lombard. Asi jediná kontra je, že to ešte nie je dokončené. Ale vyzerá to skvelo a rozsah v dvoj-knihách (obvyklých pre Modrú crew) by tiež sedel.




Lachvos [22:05:35 8.5.2024]
Ahoj,
prodám comicsovou sérii "Swamp Thing - Bažináč" od Alana Moorea, která vycházela pod nakladatelstvím BBart v letech 2003 až 2013.
Knihy jsou v češtině a v perfektním stavu.
Jedná se o pevné vazby, některé kusy jsou již nesehnatelné.

Swamp Thing - Bažináč 1 (2. vydání v barvě)
Swamp Thing - Bažináč 2: Láska a smrt
Swamp Thing - Bažináč 3: Prokletí
Swamp Thing - Bažináč 4: Hejno vran
Swamp Thing - Bažináč 5: V prach se obrátíš
Swamp Thing - Bažináč 6: Shledání
Cena 5 000 Kč

Vážným zájemcům zašlu na požádání detailní fotky knih.
Poštovné platí kupující (Zásilkovna nebo Česká pošta od 79 Kč) nebo osobní předání v Moravské Třebové (okres Svitavsko).
Kontakt na email lachman33@seznam.cz


TonyT [22:05:09 7.5.2024]
Prodám Zámek a klíč 1-6 celkem 2400 Kč ( 400 Kč.za kus). Perfektní stav jako nové.


Lachvos [22:05:41 7.5.2024]
Ahoj,
přemýšlím o prodeji comicsové série "Swamp Thing - Bažináč" od Alana Moorea, která vycházela pod nakladatelstvím BBart v letech 2003 až 2013.
Knihy jsou v češtině a v perfektním stavu.
Jedná se o pevné vazby, některé kusy jsou již nesehnatelné.

Swamp Thing - Bažináč 1 (2. vydání v barvě)
Swamp Thing - Bažináč 2: Láska a smrt
Swamp Thing - Bažináč 3: Prokletí
Swamp Thing - Bažináč 4: Hejno vran
Swamp Thing - Bažináč 5: V prach se obrátíš
Swamp Thing - Bažináč 6: Shledání

Vážným zájemcům zašlu na požádání detailní fotky knih, kontaktujte na email lachman33@seznam.cz




Domeček krve a bolesti (Jouob.cz)
Afterpunk (Game Press)
Muzeum 2 (Kulturní záložka)



Crwecon 2023
Crwecon 2019
Crwecon speciál
Crwecon 2018
Crwecon 2017
Crwecon 2016
Crwecon 2015
Crwecon 2014
Crwecon 2013
Crwecon 2012
Crwecon 2011
Crwecon 2010
Crwecon 2009
Crwecon 2008
Crwecon 2007 Komiksové trailery
Comic-Con - reportáž